Förvirrade och borttappade kunder är det sämsta ett företag kan ha. Omdömet om att man inte kan hitta det man söker och att man inte heller få hjälp är framför allt förödande för affärerna.Det finns idag system som tar hand om kundtjänstärenden. Systemet registrerar alla ärenden för att senare utvärdera varför du tappade bort kunden. Det handlar helt enkelt om ett digitalt ärendehanteringssystem.
Bäst är att undvika förvirringen helt
Det bästa är emellertid att undvika att kunderna kommer bort på din webbplats. Det kan finnas skäl till att anlita en webbyrå för att få hjälp med din webbplats. Du kan vinna en hel del på att göra det, troligen ökar du din försäljning samtidigt som du också får in färre ärenden i ditt kundtjänstsystem.
Se upp med billiga webbtjänster
Tycker du att det verkar dyrt med en webbyrå. På den här marknaden gäller samma sak som överallt, du får det du betalar för. Det finns skäl att fundera över varför någon byrå kan erbjuda hjälp till ett mycket lägre pris än andra. Det gäller för dig att bevaka att du dessutom har full kontroll över din webbplats även om samarbetet med webbyrån skulle avslutas. Här får du fyra goda råd för fortsättningen.